19 February 2010

Program Sediaada

  • Kompleks asrama ini sentiasa mengambil berat soal kebajikan penghuninya. Dengan sumber kewangan yang terhad namun diatas kerjasama pihak pentadbiran asrama beberapa aktiviti luar dapat jua dijalankan diasrama ini. Selain daripada aktiviti harian, aktoviti luar seperti kelas tambahan, kelas agama, kuiz pengetahuan am, cerama motivasi dan kaunseling juga turut diadakan diatas inisiatif penyelia dan juga warden asrama.


  • Setiap tahun pihak pentadbiran asrama menyediakan pelan rancangan tahunan dimana pelan ini disediakan oleh penyelia asrama agar setiap program yang dijalankan bersesuaian dengan tema serta masa. Untuk kelas agama pula setiap malam diadakan Kuliah Maghrib. Di mana waden asrama sendiri yang menyampaikannya.

  • Walaubagaimana pun sesetengah program tidak dapat dilaksanakan memandangkan tiada peruntukan oleh pihak pengurusan pertubuhan AMAN. Di antara program yang masih tertunda hingga sekarang ialah kelas komputer, kem motivasi ( luar kawasan asrama ) dan lawatan sambil belajar di luar kawasan Negeri Kedah.

No comments:

Post a Comment